5 mei: Opening expositie Niko Kuipers

Vliegen en muggen

Sinds enkele jaren bestudeerd, tekent en schildert  Niko vliegen en muggen. Tijdens zijn studie biologie is hij gefascineerd geraakt door deze bijzondere en veelvormige diergroep. Een aantal jaar geleden heeft hij besloten zich serieus toe te leggen op het schilderen van deze dieren.In deze expositie kunnen mensen kennis maken met zijn werk, hoe hij de dieren vangt, opprikt, determineert en bestudeerd met een microscoop.  In deze expositie laat hij zijn kleinere werkt zien. Hij werkt aan schilderijen van 1 x 1 meter.

De opening is op zaterdag 5 mei  2018 om 14:00 uur.

Commer-in is gevestigd op de Kerkbrink 6  Groet.
Geopend op woensdag, zaterdag – en zondagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur.

Vrij entree. Commer-in is een activiteit van de Dorpsvereniging Groet

Koningsdag

PROGRAMMA KONINGSDAG IN GROET OP 27 APRIL

Het ochtendprogramma speelt zich af rondom het witte kerkje.

9:30 uur: STRAATTEKENEN
Op de Hogenolweg kunnen kinderen hun mooiste tekeningen maken.

9.30 uur: VRIJMARKT
Kinderen mogen hun spulletjes verkopen rond het burenbleekveldje

09:45 uur: MUZIEK
Muziekvereniging de Vriendschap speelt vrolijke muziek.

10:00 uur: OFFICIËLE OPENING door Odile Rasch
Met aansluitend de koffietafel, spelletjes en muziek van muziekvereniging de Vriendschap

10:15 uur: KINDERSPELLETJES bij de kerk
Met de beste brandweer van Nederland, een enorme stormbaan, spelletjes, Schipper Kee en de magische suikerspinmachine.
Tevens krijgen we bezoek van de Old –Timers.

MIDDAGPROGRAMMA OP HET ORANJEPLEIN VAN MEREBOER

Vanaf 12:30 uur: FIETSPUZZELTOCHT
Er is weer een fantastische fietspuzzeltocht uitgezet, vol verrassingen, met doe- en denk-opdrachten. De rit duurt 1,5 tot 2 uur en is voor de héle familie. Neem absoluut een pen mee. Inschrijven en starten vanaf café Mereboer tussen 12:30 en 13:00 uur.

Vanaf 13:00 uur: OPENING ORANJEPLEIN
Er wordt gezellige muziek voor jong en oud gedraaid. Speciaal voor Koningsdag heeft Mereboer een aangepaste menukaart voor de kleine en grotere eters.

15:00 uur: PRIJSUITREIKING FIETSTOCHT EN AANSLUITEND KINDERBINGO
Doe mee met dit leuke bingospel. Ieder kind wint een prijs. De bingo start zodra de laatste kinderen terug zijn van de fietspuzzeltocht. Geschikt voor kinderen van alle leeftijden. Het tijdstip wordt aangepast aan de laatst gefinishte deelnemer.

16:00 uur: SCHIPPER KEE’s Piratenshow
Komen jullie ook naar de piratenshow van Schipper Kee?
Speciaal voor koningsdag heeft hij een mooi plannetje bedacht! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig?!?
16:45 uur: AFSLUITING MET POPPENKAST BELLETJE STERK
Poppentheater Belletje Sterk speelt een vrolijk verhaal om een nieuwe kroon voor de koning te zoeken.

Vanaf 17:00 uur: FrendzZ bij Cafe Mereboer
Because we love to play your Music live, any time, any place, . . . . . everywhere!