Lichtjesavond 2021 gaat niet door

Deze week heeft het bestuur van de dorpsvereniging besloten dat de geplande lichtjesavond op vrijdag 27 augustus geen doorgang zal vinden. Gezien het afblazen van meerdere evenementen in de regio (Lichtjesavond Bergen, Gondelvaart Koedijk,  Culinair Plaza Alkmaar) zal dit voor de meeste Groeters geen verrassing zijn. Alhoewel de vergunning voor onze lichtjesavond eind juli is verstrekt, worden er diverse aanvullende voorwaarden genoemd waar wij niet of nauwelijks aan kunnen voldoen. Het respecteren van de 1,5 meter tijdens dit evenement is nagenoeg onmogelijk en een ieder bij aankomst op de Kerkbrink een zitplaats (stoel) aanbieden lijkt ons ook geen haalbare kaart.

Wel willen wij nadrukkelijk stellen dat het niet alleen de Corona maatregelen zijn geweest die onze besluitvorming hebben bepaald.

Ook de organisatie van dit evenement vraagt meer dan wij momenteel kunnen bieden.

Het ontbeert ons gewoon aan één of enkele zgn. ´kartrekkers” voor onze grotere evenementen. Ook volgend jaar zullen zonder een “kartrekker” onze grotere evenementen geen vanzelfsprekendheid zijn.

Volgens ons lopen er in Groet voldoende talenten rond. Wij hopen dat deze boodschap bij hen aankomt en zij zich gaan melden.