Ouderensoos op 3 maart

Eindelijk is het weer zover. Na exact 2 jaar mogen we weer bij elkaar komen.
Overleg met Harry Mereboer heeft plaatsgevonden. De huiskamer van Groet
staat weer tot onze beschikking. We blijven toch een beetje voorzichtig.
Daarom heeft Harry voorgesteld dat wij het restaurant mogen gebruiken. Ook
daar hangt een scherm voor presentaties.
Wij hebben gelijk een eigen ingang. En als er mensen willen blijven eten dan
hoeven we niet meer te verhuizen.
Monique zal onze gastvrouw zijn en Attie en Sonja zullen haar helpen bij het
opnemen en uitserveren van de consumpties. Eigenlijk zoals u al gewend was.
Er zijn nog een paar wijzigingen van toepassing. De senioren prijzen komen te
vervallen. Wij betalen de normale prijzen.
De eerstvolgende soos zal plaatsvinden op

DONDERDAG 3 maart 2022

van

16:00 tot 17:30 uur

in de HUISKAMER VAN GROET, (Café Mereboer) HEEREWEG 275, ingang het
restaurant.

Deze eerste dag kijken we terug op de afgelopen 2 jaar en Gerard Tamis heeft
voor ons nog een journaal om te bekijken.
Tot donderdag, 3 maart aanstaande.
Met vriendelijke groeten van

Attie Stam en Sonja van Houten.

Expositie Job Lautenschutz

Ik ben Job Lautenschutz,16 jaar, uit Groet. Ik verzamel al zo’n 4 jaar fossielen van over de hele wereld. Veel gekocht maar ook zelf gevonden. Ik zoek bijvoorbeeld regelmatig op de Maasvlakte of De Zandmotor bij Den Haag. Vooral als het heeft gestormd!  Ook ben ik lid van de Geologische vereniging en gaan we een paar keer per jaar op excursie. We zoeken dan bijvoorbeeld bij de Groeve in Winterswijk en de Enci- Groeve op de St. Pietersberg in Maastricht . Vroeger was daar een tropische zee en zwommen daar Mosasaurussen! In Antwerpen vinden wij dikwijls haaientanden. Ook heb ik contact met vissers op o.a. Urk en Texel en heb ik al veel moois van hen gekregen .Mijn verzameling bestaat vooral uit fossielen van gewervelde dieren die duizenden of zelfs miljoenen jaren geleden hebben geleefd, waaronder een paar extreem zeldzame fossielen die je alleen hier kunt zien! In de toekomst hoop ik mijn museum dat ik nu thuis op zolder heb , nog meer uit te kunnen breiden.

Met veel plezier nodigt Job Lautenschutz iedereen uit om vanaf 26 februari zijn collectie fossielen te bekijken in de Commer-in, Kerkbrink 6 te Groet bij het witte kerkje. De expositie van Job duurt tot 24 april 2022.

De expositie wordt geopend op zaterdag 26 februari 2022 om 14.00 uur waarbij ieder van harte welkom is. Voor een hapje en een drankje zal worden gezorgd.