30 augustus Lichtjesavond Groet

Vrijdag 30 augustus organiseert de dorpsvereniging Groet wederom de lichtjesavond en lampionoptocht. Dit evenement wordt dit jaar voor de 62e keer gehouden. Een rijke traditie die door velen wordt meebeleefd en altijd wordt gehouden op de eerste vrijdag nadat de scholen weer zijn begonnen.

Maar liefst 6 muziekkorpsen lopen mee in de route van deze optocht te weten: Trompetterkorps Senior en Junior Alkmaar, de Klinkers Alkmaar, Muziekvereniging Kunstzin Julianadorp, Fanfare Showband Heiloo en Crass Brass uit Amsterdam. Een mix van meer dan 130 muzikanten. Nieuw in deze optocht is Crass Brass, 4 personen die geluid maken voor 20. Deze Brass band heeft al vele Europese prijzen gewonnen.

De start van de optocht is om 21:00 uur en anders dan anders is het vertrek vanaf het grote parkeerterrein in Groet. Natuurlijk lopen de kinderen weer mee met mooi versierde bolderwagens, fietsen, of andere verrassende verschijningen. Het merendeel van de tuinen in Groet zal feestelijk verlicht zijn en in veel gevallen is het voor de Groeters een feest dat met familie en vrienden gevierd wordt. Alle Groeters wiens huis/tuin aan het parcours grenst, hebben van de dorpsvereniging een brief gehad met het verzoek de tuin feestelijk te verlichten. Voor degenen die deze brief niet ontvangen hebben, hieronder ook nog even de route die gelopen gaat worden.

De route die door het dorp wordt afgelegd is als volgt:

Vertrek parkeerterrein Groet, linksaf Scholeksterstraat, linksaf Kievitslaan, rechtsaf Ganzepad, linksaf Kiekendief, rechtsaf Houtsniplaan, linksaf Gruttoweg, rechtsaf Bergeendstraat, rechtsaf Reigerweg, linksaf Meeuwenlaan, linksaf Heereweg, rechtsaf Wagemakersweg, rechtsaf Achterweg en ten slotte de aankomst op de Kerkbrink. De afsluiting van dit evenement vindt plaats op de Kerkbrink waar nog een spectaculaire lasershow het witte Kerkje een volledig andere dimensie zal geven.