KONINGSDAG IN GROET OP 27 APRIL 2023

Na de geweldige Koningsdag van vorig jaar, gaan we dit jaar weer voor een mooie dag! We hopen op prachtig weer en een goede opkomst. In het programma hebben we wederom geprobeerd met alle doelgroepen rekening te houden voor wat betreft de activiteiten. We hopen dat u/jullie er samen met ons een mooie dag van komen maken!

In de ochtend speelt het programma zich af rondom het witte kerkje in Groet

9.30 uur: STRAATTEKENEN

Op de Hogenolweg is stoepkrijt beschikbaar en kunnen kinderen naar hartenlust de mooiste tekeningen maken

9.30 uur: VRIJMARKT en extra activiteiten in en rondom de kerk (zie flyer bij de kerk)

Tijd voor de voorjaarsopruiming! De kinderen mogen hun spulletjes verkopen op een kleedje rond het burenbleekveldje. Heb je niets te verkopen? Dan dagen we je uit om een leuk spelletje te bedenken waarmee je voor een klein centje kinderen kan laten meedoen. Kijk op internet voor leuke ideeën en zorg voor een klein prijsje als iemand het spelletje wint!

9.45 uur: MUZIEK

Muziekvereniging de Vriendschap speelt vrolijke muziek

10.00 uur: OFFICIELE OPENING door wethouder Wiesehahn

Met aansluitend de koffietafel en muziek van muziekvereniging de Vriendschap

10.15 uur: ACTIVITEITEN bij het kerkje

Er staat een vrolijk springkussen en er komt bezoek van de Old-Timers. En uiteraard hopen we op veel kleedjes en spelletjes bij de vrijmarkt.

Na deze activiteiten kunnen jullie thuis of gezellig in het dorp een broodje eten en kunnen jullie je opmaken voor het middagprogramma.

Vanaf 12.30 uur: WANDELPUZZELTOCHT

Er is vol enthousiasme een wandeltocht uitgezet rond en in het dorp met diverse vragen. De tocht duurt ongeveer 1,5 uur, afhankelijk van hoe snel jullie de vragen oplossen. De hele familie kan meedoen! Neem wel graag zelf een pen mee. Inschrijven en starten vanaf café Mereboer tussen 12.30 en 13.00 uur. Uiteraard is het terras van café Mereboer open voor een hapje en/of drankje.

15.00 uur: PRIJSUITREIKING WANDELTOCHT EN AANSLUITEND KINDERBINGO EN PUB(ER)-QUIZ

Na de prijsuitreiking van de puzzeltocht begint op het terras bij café Mereboer de kinderbingo. Er is een prijs voor ieder kind, maar bij een vol rijtje of volle kaart, mag je als eerste kiezen.

Voor de kinderen van ca. 11-15 jaar is er in de eetkamer van café Mereboer een Pub-quiz met diverse rondes en vragen. Trommel je vrienden en vriendinnen bij elkaar, maak een groepje van 3 of 4 personen, bedenk een goede teamnaam en schrijf je alvast in uiterlijk op woensdag 26 april via info@dorpsvereniginggroet.nl of meld je op donderdag 27 april vanaf half 3 aan bij café Mereboer.

16.00 uur: AFSLUITING MET POPPENKAST BELLETJE STERK

Poppentheater Belletje Sterk speelt dit jaar in het kerkje een prachtige voorstelling om het programma voor de kinderen af te sluiten. Direct na de bingo kunnen de kinderen met Ellen Scholten van Belletje Sterk mee naar de kerk, voor de kleintjes is begeleiding van de ouders nodig.

Vanaf 17.30 uur: MUZIEK VAN ‘LYNX’ bij café Mereboer

Dit jaar komt coverband Lynx bij Mereboer. Vier topmuzikanten met een heerlijk repertoire om op te dansen, te springen, te feesten en om keihard mee te zingen!

Speciaal voor Koningsdag heeft café Mereboer een aangepaste menukaart voor de kleine en grotere eters. En natuurlijk is er een koud drankje!