7 juli Opening Expositie schilderijen van Ans Heldoorn- Wegener

Ans Heldoorn-Wegener, wonende te Groet, komt van oorsprong uit de Zaanstreek.

Zij heeft daar in 1970 de basis gelegd voor het schilderen met onderricht van Cor Heek en andere kunstenaars. Jarenlang was zij lid van de Zaanse Schilderkring, het Lucasgilde in Beverwijk en het HAK in Heerhugowaard. Aan de Vrije Academie Kennemerland in Haarlem volgde ze in de jaren 1995-1996 een opleiding model en portret schilderen.

Voor het merendeel beschouwt zij zichzelf als autodidact. Naast het aquarelleren van bloemen en landschappen schildert ze ook met olieverf en acryl of maakt gebruik van pastelkrijt.

Op heel jonge leeftijd speelde het krijt al een rol in haar leven met het tekenen van “koppen” op de straat. Hier werd reeds de basis voor alle verdere portretten gelegd.

In de Zaanstreek heeft zij regelmatige geëxposeerd, almede in een aantal plaatsen in Noord-Holland, zoals Beverwijk, Heerhugowaard, NWZ Alkmaar, Schoorl, Oude Niedorp en Zuid-Scharwoude. Nu te zien in Commer-in in de maanden juli en augustus 2018.

De opening is op zaterdag 7 juli 2018 om 14:00 uur.

Commer-in is gevestigd op de Kerkbrink 6 in Groet.

Geopend op woensdag, zaterdag – en zondagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur    en elke maandagavond tijdens de braderieën op de Kerkbrink in Groet.

Vrij entree. Commer-in is een activiteit van de Dorpsvereniging Groet